Gamla hederliga Televerket, eller Telia som det numera heter vill inte mer ha fysisk kontakt med sina kunder. Telia har anpassat sig till den moderna kunden. Felanmälan kan endast göras via internet eller via 90200 som kopplar dig till en "prator".
Telia har totalt glömt sina trogna kunder från 40- 50- 60-talet som inte byt telefonileverantör, utan finns kvar hos "gamla Televerket" fortfarande. Dessa kunder har idag i många fall uppnått en aktitngsvärd ålder på 80+.
Denna dialog utspelade sig igår när denna 47-åring skulle felanmäla sin fasta telefon. M=Martin T=telia
Martin ringer 90200
T: Välkommen till Telia (pling plong). Här beskriver du ditt ärende med egna ord istället för att knappa dig fram. Om du säger vad du vill ha hjälp med, så kan jag koppla fram dig. Vad gäller ditt ärende?
M: Min telefon fungerar inte
T: Har du problem med Windows Messenger?
Tur att man inte är 80+. Då hade jag inte förstått ett dugg.
Det är idag helt omöjligt att komma fram till Telia. Ett vanligt djävla telefonnummer och en person att tala med kan man väl begära från ett stort företag som knycker så stor del av min inkomst var månad.
tisdag, oktober 30, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Haha, det här var det roligaste jag läst på länge. Iofs säger inte det så mkt med tanke på att jag ständigt pluggar... Men kul var det! Stackars alla 80+ !!!
Hade du tänkt dig för så hade du sagt, "Fast Telefoni, Felanmälan" och då hade du kommit rätt direkt.
Skicka en kommentar